Mercredi 17 décembre 2025 à 14h30 en salle du Conseil
Résumé :
Maps go far beyond just showing us where things are located. In this talk, I will explore how maps impact our lives on social and cultural levels. Through examining maps from a history up to the present day, Iwill argue that in order to understand maps, we need to understand the people that use them. By doing so he aims to highlight why there is much potential for collaboration between cultural geographers and social psychologists.
Bio : Mike is a Lecturer in Digital Culture and Technology, King’s College London. He studies everyday digital mapping practices, counter-mapping and radical cartographies. Mike is a director of the Livingmaps Network, A network of researchers, community activists, artists and others with a common interest in the use of mapping for social change, public engagement, critical debate and creative forms of community campaigning. His latest books are All Mapped Out (2024) and New Directions in Radical Cartography (2021).
À lire aussi
Soutenance de thèse de Acintya Ratna Priwati
Lundi 15 décembre 2025 en visioconférence © Titre : Cross-Cultural and Social Identity Theory Perspectives on National Identity: Definition, Identification, Collective Memory and Collective Future Thinking À lire aussi
Soutenance de thèse de Ellora Miguel
Lundi 15 décembre 2025 à 10h en salle de Conseil © Titre de thèse : Justice perçue et acceptabilité des politiques publiques environnementales de la Ville de Paris. Direction de thèse: Virginie Bonnot Jury : Sabine Caillaud, Fédéric Martinez, Cécile Sénémeaud, Oscar...
Soutenance de thèse de Raphaël Adamczak
Lundi 15 décembre 2025 à 14h en 1046. © Titre : Influence de l'environnement sur les ressentis affectifs des voyageuses dans les environnements de gare du réseau RER. À lire aussi
Prix du MESRE « Science Ouverte de la Thèse » : Ethan Meimoun
© Christophe PEUS / Université-Paris-Saclay Ethan Meimoun, qui a soutenu sa thèse en 2024 à l'Institut de Psychologie-Laboratoire de Psychologie Sociale sur les Réactions aux Violations des Normes de Genre d'Adolescent·e·s : Une Approche...