Lundi 10/10/2022 à 14h en salle 5017

©

Résumé :
The assumption that emotion is the direct cause of behavior is widespread but the evidence for it is surprisingly weak and confounded. This talk reviews the evidence and proposes an alternative theory depicting emotion as a feedback system. One corollary is that people will often use their emotional reactions as cues to how much they learned.

À lire aussi

Rainer Greifeneder : Situating social exclusion

Lundi 9/01/2023 à 14h en salle du Conseil © Résumé : Being socially excluded is a generally painful experience that most individuals can relate to against the background of their own experiences, for instance, at school or work. The first reflexive reaction to social...

Soutenance de thèse de Lucie-Anna Lankester

Laïcité(s) à double sens : Comment le contexte macro-sociétal national sert et détermine des régulations antagonistes des réponses exogroupes Thèse dirigée par Théodore Alexopoulos Soutenance le vendredi 9 décembre à 14h en salle 1029 © Résumé : L’étude des réponses...

Soutenance de thèse de Lola Girerd

L'idéologie néolibérale : justification des inégalités de genre et frein à l'action collective féministe Thèse dirigée par Virginie Bonnot Soutenance le vendredi 2 décembre à 13h30 en salle 1029 © Résumé : Etudier les freins à l’engagement des femmes dans des actions...