Lundi 10/10/2022 à 14h en salle 5017

©

Résumé :
The assumption that emotion is the direct cause of behavior is widespread but the evidence for it is surprisingly weak and confounded. This talk reviews the evidence and proposes an alternative theory depicting emotion as a feedback system. One corollary is that people will often use their emotional reactions as cues to how much they learned.

À lire aussi

Soutenance de HDR de Cristina Aelenei

"An Analysis of Social Inequalities and the Preservation of the Status Quo: From Cultural and Ideological Barriers to Psychosocial Mechanisms"   Soutenance le lundi 3 mars 2025 à 14h en salle du Conseil Promotrice : Virginie Bonnot, Professeure, Université Paris...

Programme des séminaires au S2 2024-25

Voici le programme des séminaires du LPS pour le second semestre de 2024-25 : Pauline Rasset (Université Rennes 2) : 27 janvier Rawan Charafeddine (Université de Lorraine) : 3 février Cécile Sénémeaud (Université de Caen) : 7 avril Benjamin Kearney (UCLA) : 28 avril...